måndag 24 januari 2011

Dassigt RPG..eller?



Jag kände ett rejält RPG-sug i slutet på förra veckan så jag tog och lade en beställning på detta.
Jag menar..... Kolla in omslaget, detta spelet måste ju bara vara hur fett som helst.

Men så idag trillade det ner i brevlådan och jag har prövat det en liten stund ikväll.
Ja, vad ska man säga?
Gräslig grafik, nära på N64 varning...Förskräckligt röstskådespeleri, det lilla som finns....En väldigt mystisk spelkontroll.
Och ett rent helvete att hålla reda på kameran när man ska försöka slåss.

Men ändå någonstans så var det lite kul. Även om allt ser bedrövligt ut så får man ju trots allt springa runt i en skön fantasy värld och spöa underliga monster och plocka upp föremål som blir kvar på marken efter dom.
Musiken var faktiskt ganska maffig stundtals oxå.

Sen så har ju jag bara än så länge fått spöa små kaniner med huggtänder och luffare med svärd precis utanför spelets första stad.
Jag ska ge spelet en chans i alla fall.
Kommer man bara in en bit så man får en cool rustning istället för den bruna lumpen man börjar i och sen får möta lite biffigare monster så kanske det kan vara ganska roligt att spela.
Lite feta magier oxå hoppas jag ju att man får sen.

Men att det skulle funka som plåster på såren för att man förmodligen aldrig kommer att få spela "The Last Story" och "Xenoblade" tror jag ju dock inte tyvärr.

/RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar