onsdag 2 februari 2011

Ett paket med skräp


Detta inlägget tänkte jag ägna åt lite funderingar om företaget som går under logotypen som visas här ovan.

Det jag undrar lite över är, om brevbärarna någon gång tänker på att folk i detta landet kanske hade tänkt att använda det dom köpt eller fått skickat till sig.
Jag menar , om man hittar något som man tycker är riktigt fint och beställer denna pryl. Sen går man spänt och väntar på att det ska ligga i brevlådan. Men så kommer dagen när det väl ligger där och man öppnar paketet...och det man möts av är en hög med misshandlat skräp.

Anledningen till att jag tar upp detta är som ni säkert redan gissat att jag råkat ut för just detta nu.
Visst, jag beställer mycket spel och det mesta kommer fram ganska helskinnat. att det någon gång kan vara ett hörn på en kartong som blivit lite stött kan jag köpa. Det färdas trots allt många mil ihop med massa andra paket.

Men denna gången tog fan priset.
Nöjd och glad så visste jag att mitt paket med Collectors utgåvan av Golden Eye till Wii skulle anlända igår och att jag skulle hitta en avi i brevlådan så jag kunde knata iväg och hämta min fina trofé.
Men nejdå, jag möts av något mer intressant. En stor bubbelplastpåse ligger i brevlådan istället.
Fick dom in den där? vad bra tänkte jag.
Ända tills jag skulle ta ut den, att jag höll på i 10 min för att försöka lirka ut detta paket är ingen överdrift.
För att fått in paketet där måste brevbäraren använt sig av en bulldozer.

Ni förstår nog nu vilken syn jag möttes av när jag öppnade påsen och tittade ner i den.
Just precis det var inte ens lönt att plocka upp spelet, utan jag vände i dörren och körde raka vägen till postkontoret och frågade om deras nya bulldozer funkade bra.

Tanten i luckan tittade i påsen....suckade lite och sa så här får det ju inte gå till.
Så lite cred ska i alla fall hon ha för hon var snäll och ringde upp spelbutiken och fixade med en retur. Hon till och med bjöd på att reka paketet så jag fick ett kvitto på att det skickats.

Så nu väntar jag bara på att få lite pengar tillbaka.
Ett nytt spel kunde dom ju inte skicka utan det skulle jag beställa igen sa dom.
Lätt när det inte längre finns i lager.

Så nu ikväll så har jag istället beställt ett nytt ex ifrån Zavvi.com
Jag har aldrig handlat något från dom förut, men jag hoppas på bättre lycka med denna leveransen i alla fall.
Dom var faktiskt billigare oxå.


//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar