lördag 26 mars 2011

Min DS har fått ett syskon

Igår var det en stor dag, det var äntligen dags för Nintendo 3DS att börja säljas.
Som den nörd man är så gjorde jag en stor grej av detta.
Jag steg upp tidigt, käkade en stadig frukost, tog en dusch och klädde på mig den finaste spel-tishan.
Nu var jag reda att gå ner till stan och ta upp fighten om att få en 3DS.
Men när jag anlände till spelbutiken så möttes jag av det här.
Några minuter innan öppningstid och inte en själ så långt ögat nådde.
Jag hade räknat med i alla fall en liten kö.
Men det enda köande jag såg var snett över gatan, en gubbe och en tant som väntade på att garnaffären skulle öppna.
Det var tydligen bara jag i hela stan som ville ha en 3DS.
När butiken väl öppnade så blev det en ganska lång pratstund, det fanns ju inte direkt någon press att rycka åt sig en konsol så fort som möjligt.
Under tiden som jag var där så kom det väl ca fyra andra kunder, men inte en enda för samma ärende som jag. Jo en, förmodligen en mamma som köpte ett DS-spel till sin dotter/son. Hon frågade om 3DS var något att ha.
Här står dom uppradade.

Den blå paketen i mitten blev min ihop med spelet Pilotwings.

Nu har jag haft min konsol i lite drygt ett dygn och har knappat på den så fingrarna blöder.
Vilken häftig maskin.
Bara en sån sak som ett inbyggt spel där man tar en ful bild av sig själv som sen flyger omkring i rummet och du ska skjuta ner den lade jag många timmar på och jag skrattade så jag knappt fick luft.
Framåt kvällen så tog jag med mig konsolen en runda hem till min mamma för att visa min lillasyster.
Det var ju en rolig upplevelse bara det.
Hon anade vad jag hade med mig för hon satt och fnittrade så hon nästan sprack när jag kom och innan hon ens hälsade så brast hon ut.
" Erkänn du har en 3DS med dig!!
Och när hon fick maskinen i händerna så kom nästa.
" Fan vad HÄFTIG! Jag måste ha en sån här"

Här ligger dom nu sida vid sida syskonen och dom verkar komma bra överens.
Och jag är en stolt pappa =)

//RattPack


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar