söndag 13 mars 2011

SPÖKNATT!

Är det rätt att skylla på ett stackars oskyldigt spel för att man är trött?
Det gör jag i alla fall idag, för det blev visst riktigt sent igår.
Skulden till detta lägger jag helt och hållet på min Nintendo Ds och spelet Ghost Trick: Phantom Detective.

Det var nämligen såhär att när klockan slog över till spöktimmen igår så kröp jag in under täcket tillsammans med min Ds för att prova lite Spök Trick.
(Lägg märke till stämningshöjaren sängkläder med dödskallar på)
Nu råkade det vara så att detta var riktigt spännande och tiden sprang visst iväg.
För när jag hade gäspat lite för många gånger och nästan fick hålla upp ögonlocken med tändstickor så lyfte jag på täcket och kikade ut och....Ojsan det hade visst börjat ljusna ute!


Vad är nu Ghost Trick då?
Jo det ska jag tala om för er.
Detta är DU, du är död.
Och det är precis såhär du hittar dig själv liggande på en soptipp.
Du vet inte vem du är, vad du heter eller vad som har hänt dig.
Men du är död ju, hur kan du se och tänka allt detta då?
Enkelt! Om man nu kan säga det om en sån här sak.
Du är helt enkelt din egen själ utanför din döda kropp.

Men du och din väldigt lustigt liggande kropp är inte ensamma på soptippen.
Precis bredvid står även en ung tjej och öga mot öga med henne en svartklädd skum figur med ett gevär riktat rakt mot henne. Hon har inte heller många minuter kvar att leva.

Jag måste rädda henne är det första du tänker, men hur i hela friden ska det gå till när du inte lever.
Det är då du hör en röst inom dig som talar om för dig att i ditt tillstånd så kan du gå in i olika föremål i din omgivning och interagera med dessa för att på så vis kunna ändra på händelseförlopp.
Det är detta som kallas för just Ghost Trick.

När du nu vet detta så gör du ett försök att rädda flickan.
Hon kan ju ha sett vad som har hänt dig, hon kanske till och med vet vem du är.


Det är inledningen på vad som höll mig uppe hela natten och jag ska så snart jag bara publicerat detta inlägget starta igång igen och ta mig fram genom olika föremål i jakten på min identitet och vad jag gjort för att bli dödad.

Undra vad man själv skulle vilja ta över för objekt när man gått över till andra sidan?
En handkontroll kanske?
Så man kan fortsätta spela alla spel som kommer ut i framtiden ;)


//RattPack



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar