onsdag 20 april 2011

Bunkrar upp inför sommaren

Alla som har fått höra av sina föräldrar " Inte ska du väl sitta inne och spela tv-spel nu när det är så fint väder ute! Se så stänga av nu och ut med dig. " räcker upp en hand.
Själv så sitter jag med båda händerna i luften nu, för detta har jag fått höra allt för många gånger i min ungdom.
Och alla gånger man blivit tvingad att fimpa spelet precis när det gick som allra bäst och mamma inte förstod att man var tvungen att spara först för att allt inte skulle gå förlorat, det vågar jag inte ens tänka på.

Men nu finns det ju nånting som heter bärbart, så man kan plocka med sig spelen ut och avnjuta äventyren i friska luften. Då kan päronen inte gnälla på att man sitter inne hela sommaren.

Nu är det ju ganska många år sedan mina päron hade något att säga till om hur jag spenderar min lediga tid. Men faktiskt nu när man börjar bli lite till åren så tycker jag själv att det är lite synd att sitta framför tv:n när solen skiner ute.

Så jag håller helt enkelt på att samla på mig en liten hög med bärbara äventyr och pussel som jag har tänkt att ha med mig ut i den kommande sommarens förhoppningsvis varma och sköna dagar.
Här är vad jag plockat ihop hittills. Lite blandad kompott, fast jag tror att Layton och Ace Attorney lämpar sig bäst under en dag på stranden.

Sen väntar jag faktiskt på en titel till som inte trillat ner i min brevlåda ännu
Någon ute i vida världen som känner till detta?
Själv så har jag bara sett lite bilder på det och fått uppfattningen av det som ett lite vuxnare och mörkare spel i stil med Professor Layton. Om det håller någon klass vet jag inte, så det är en ren chansning från min sida, hoppas på att det är kul i alla fall.

Skulle inte detta räcka till så börjar det väl trilla ut lite titlar till 3DS:en framåt sommaren också som kan vara värda att ta sig en närmre titt på. Tänker väl mest på Zelda Ocarina of Time 3D och så är jag riktigt sugen på Cave Story också.
Får väl se om man får chansen att plocka på sig dom också innan det är dags att dra på sig badbyxorna.


//RattPack

1 kommentar:

  1. Castlevania: Order of Ecclesia är DET bästa spelet till Nintendo DS enligt mig : ) hoppas du gillar spelet lika mycket som jag, brukar köra det en gång per år!

    999 ligger här i min lilla "detta skall jag snart spela hög" får se när det blir av ^^

    SvaraRadera