fredag 29 april 2011

Såhär mycket för under 300 svenska kronor



Idag anlände resultatet av mitt "Kunde inte låta bli att köpa för att det var så billigt" syndrom.
Ja jag lider av det där konstiga att om något är billigt så köper jag det även om jag inte direkt vill ha det.
Vilket inte gäller bara spel, utan även annat.
Ett exempel var när det stor Svenska möblelvaruhuset som börjar på I, sålde ut vita handdukar för 2:-/st....gissa vem som åkte hem med 15 vita handdukar då?
Fast nog om det, nu ska det handla om spel här.
Denna gången gäller det lite fynd gjorda på Webhallen.
Dom har nämligen utförsäljning av lite diverse just nu.
Ska vi börja med det stora paketet först kanske, Bioshock 2 Special Edition. En fet box innehållande förutom själva spelet, soundtrack både på cd-skiva och vinyl, bok med artwork från spelet och några affischer. Jag spelar inget direkt på Pc, så denna förblir oöppnad för min del. Men för ett pris på hela 69 kronor så är det väl ett fynd?
När vi ändå är inne på Bioshock så tar vi den lilla boken framför, även den innehållande lite Artwork från spelet, kanske inte så jätteintressant men vafan 5 kronor!

Till Wii hittade jag två titlar som jag inte har någon aning vad någon av dom är för något.
Spectrobes: Origins
Vad jag får ut av bilderna så förefaller det vara någon form av Rpg-aktigt spel där man springer runt och pucklar på Pokemonliknande monster och även kan ha olika monster till hjälp själv.
Det står även på förpackningen att man kan spel 2-player co-op , vilket alltid kan vara kul nån gång.
Disney har satt sin logotyp på paketen också, har dom någon serie som heter såhär som spelet är baserat på kanske? Vad vet jag, det kostade i vilket fall 69 kronor, så det behöver ju inta vara jättebra för att vara värt sina pengar.

Spel nummer två till Wii.
The Munchables
Ehh, ja vad detta ska förställa vet i tusan. Någonting i stil med PacMan kanske?
Man verkar vara nån ful klump med stor mun som åker runt och äter massa saker och växer sig större. Inget vidare snyggt verkar det vara heller. Men även här ett 2-player mode som kanske kan roa en timme eller två. För 59 kronor så gör det ju inte jättemycket om det skulle suga totalt.

Till sist en titel till Nintendo Ds
COP: The Recruit
Ytterligare nåt som jag inte har en aning om vad det är, mer än att jag sett lite på en video från youtube.
Intrycket från den var att det är nån GTA /True Crime-klon.
Det är Ubisoft som spottat ut det och grafiskt sett så ser det ganska bra ut men om det sen är spelbart får tiden utvisa. Just nu får det vara hyllvärmare hos mig. Snygg förpackning var det i alla fall. Priset 59:-



Stopp och Belägg...jag är inte klar ännu.
Det låg ett paket i brevlådan också!

Äntligen så har jag detta i min ägo.
Nu kanske jag är helt knäpp i skallen men jag har målat upp en bild i huvudet på mig själv att detta ska vara något av det bästa som släpptes till Gamecube. Som jag har jagat detta i ett par år nu.
Varenda gång jag har hittat en engelsktextad version så har jag gått bet på auktionerna med med bara några kronor och köpa en billig version med tysk text har ju inte känts så lockande.
Men nu fick det vara slut på snålheten, jag lade ett maxbud på spelet som jag kände att får jag inte det nu så ska jag fan inte ha detta.
Till min förvåning så stannade buden långt under vad jag hade lagt så jag är mycket nöjd med mitt köp.
Fast nu när jag väl har detta så gödslas väl marknaden med fler exemplar som blir superbilliga så att det slutar med att jag gett ett överpris ändå.
Det har ju hänt förr.....Killer 7, som inte gick att få tag på knappt för några år sedan, hostade jag väl upp runt 600 bagare för och nu köper man det väl för en spottstyver.

Sphinx: And The Cursed Mummy åker i konsolen redan ikväll för efter en sista mycket sen natt med Zack & Wiki så kan jag nu lägga det till listan av klarade spel.
Så det är dags att ge sig på något nytt och detta kom ju lägligt.

Det har blivit en del tillskott i samlingen på sista tiden, så jag kanske skulle ge mig på en såndär videoblogg snart där jag sitter i soffan och håller upp ett spel i taget i rutan och säger att jag inte har spelat det men köpte det för att det var billigt. Jag finner såna videos sjukt underhållande själv ( 8BitNinja om du läser detta så känn dig träffad )... =) Så jag måste prova att göra en sådan video själv också.


//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar