söndag 8 maj 2011

May the 4th be with you

Den internationella Star Wars-dagen var nu för några dagar sedan, närmare bestämt den 4:maj.
Eller "May the fourth" som det så fyndigt heter.

Jag har hedrat denna högtid lite i efterskott idag, genom att spela genom Lego Star Wars III till 3DS.
Detta var faktiskt min första upplevelse med ett Lego spel.
Så hur det står sig jämfört med andra spel i serien ska jag inte säga nånting om, men herregud vad roligt jag har haft.
Själva spelet är inget märkvärdigt, det är bara att springa runt och veva med din ljussabel och samla pengar och bygga ihop högar med Lego. Svårt är det inte heller, dör man så förlorar man lite stålar och börjar om där du var.
Nä det som lyfter spelet till skyarna är alla fantastiska mellansekvenser som det finns riktigt gott om. Det var verkligen min humor.
Tänk er bara en strid där laserstrålar viner runt öronen på dig och du hoppar runt och gör balla moves med din ljussabel.
Mitt i stridens hetta så råkar du skära upp en dörr och vad sitter där?
Jo, en Battledroid sitter och läser tidningen på muggen.
Förbannat kul om nån frågar mig!

Detta var som sagt min första Lego-spel upplevelse men har alla spel i serien samma sjuka humor så tänker jag skaffa ALLA!

//RattPack

1 kommentar:

  1. Den May the 4th-grejen är rätt fyndig alltså. ;)

    Tyckte också att LEGO Star Wars till 3DS var riktigt skoj. Lite hjärndött, men skoj humor som du säger. :) Ser fram emot att spela igenom fler LEGO-spel!

    SvaraRadera