fredag 8 april 2011

Regn och Blåst = Soffa och Tv-spel

Dagens väder med regn och nästan storm ute har bidragit till att det blivit en hel del tid i soffan med en handkontroll i näven.

Det blev så pass mycket spelande att det resulterade i ännu ett spel att lägga till i listan med avklarade spel.

Spelet jag plockade fram för dagen är Batman: The Brave And The Bold till Wii
Jag kände på mig att detta inte skulle vara ett allt för långt äventyr och att det skulle bli lagom att köra genom på en dag.
Gissningen visade sig stämma, jag tror jag höll på någonstans mellan 4 och 6 timmar totalt från början till slut, inklusive lite telefonsamtal och lite sånt.

Jag skulle beskriva spelet som en tecknad plattforms/fighter.
Alltså du tar dig från början av en bana till slutet och på vägen så får du hoppa upp och ner från diverse avsatser samtidigt som du låter knytnävarna tala med alla skurkar du stöter på.
I början av varje bana så får du välja om du vill spela som Batman eller som en sidekick till honom, dom varierar beroende på vilken bana du är på.
Jag valde att köra hela spelet med läderlappen själv.
Under spelets gång så samlar man på sig mynt som man kan köpa på sig lite specialföremål för mellan banorna.
Dessa föremål kan krävas för att komma åt vissa delar av banorna men kan även underlätta bossfighter, så det gäller att spendera pengarna väl.

Det känns som att man spelar en tecknad film, inte bara på grund av den tecknade gafiken utan också för att dina karaktärer pratar med varandra längs banorna och jag drog på smilbanden många gånger när jag hörde på alla roliga kommentarer och liknelser som oftast kom från den kaxiga sidekicken.
Ännu roligare var det i dom tecknade mellansekvenser som dök upp ganska ofta.

Spelkontrollen funkade riktigt bra, inga konstigheter alls utan Batman gjorde precis som jag ville.
Man har en del olika moves man kan göra, som hoppsparkar och kast och lite sånt.
Men jag ägnade mig för det mesta åt att bara masha på A knappen, det funkade ju alldeles utmärkt.
Spelet är inte heller särskilt svårt för man kan i stora drag inte dö.
Det värsta som typ kan hända är att du förlorar lite av dom mynt du samlat på dig om du skulle dö sen så spawnar du på samma ställe igen och fortsätter.
Skulle du nu inte ha några mynt när du dör så händer ingenting utan det är bara att köra på.
Så det är ju ingen större bravad att klara detta spelet.

Gillar man Batman och tecknad film så tycker jag att man bör skaffa detta och sätta sig när man har några timmar över och köra genom spelet för det var riktigt kul faktiskt.

//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar