söndag 3 april 2011

Wookies & Stormtrupper för hela slanten

Under gårdagen så besökte jag Sci-Fi Mässan i Malmö.
Det var en mycket trevlig med mycket att titta på och fotografera.
Överallt såldes det statyer, leksaker och tavlor och lokalen fullkomligt kryllade av underliga figurer som gick omkring.
Inte helt oväntat så var det Star Wars som var det dominerande temat.

Till att börja med så stod ett par Stormtrupper vakt utanför entrén
Sen inne i lokalen så stötte jag på en hel del kända ansikten så som den svarta faran himself Darth Vader, prisjägaren Boba Fett, en söt halvnaken tjej med två långa korvar som hår. Jag tror det var hon som dansar framför Jabba the Hutt i hans palats.
Men häftigast var nog när jag sprang på en livslevande Wookie.
En riktig bjässe och när han vrålade ut ett sånt klassiskt Wookievrål så blev jag nästan skraj på riktigt.

På mässan satt det även ett par riktiga kändisar som man fick autografer om man kände för det.
Där satt bland annat vår egen bondbrud Maud Adams, polisskolans egen ljudmaskin Jones eller Michael Winslow som han heter på riktigt och den besatta lilla flickan från Exorcisten Linda Blair som inte direkt var nån liten flicka längre.

Men jag valde ut en som jag tyckte var lite extra cool att få en autograf av.
Nämligen Lando Calrissian och som jag skrev i förra inlägget så ville jag ta med mig nåt annorlunda att få signaturen på.
Det blev en Empire Strikes Back Nes-kassett.
Jag kan ju säga att det var nog det första 8-bitars spel som han har signerat i sina dagar för när jag lade fram spelet till honom så fick jag kommentaren "What the F**k is This"
Här sitter han i alla fall och lägger på sitt bästa filmstjärneleende.


Innan vi avslutade vårt besök på mässan så passade jag på att köpa ett litet tillskott till min lilla Super Mario samling.
Eller litet är kanske synd att säga för det var en ganska rejäl pjäs.


//RattPack

2 kommentarer:

  1. Så underbart det verkar! Som att vandra in i en annan värld, en annan tid. Hoppas verkligen att jag kan besöka nästa sådan mässa.

    SvaraRadera
  2. Ja det var jättekul Linda:) Jag tycker helt klart att ni ska följa med nästa gång.

    SvaraRadera