onsdag 12 januari 2011

Demo kväll igen!




Efter ett besök i Wii shop channel ikväll så plockade jag på mig ett gäng nya demo-spel som jag har suttit och prövat lite nu.


Urbanix

Kommer ni ihåg Jezz Ball, som låg installerat på var varannan Pc för många år sedan eller Atari-spelet Qix, som även kom till Game Boy.
I alla fall spelen där man ska korsa ett fält utan att bli påkörd av en fiende och när man kommer över så vinner man mark i det fält där fienden inte befinner sig.
Urbanix är precis samma sak, fast man är en söt bulldozer med ögon och mun som ska vinna mark att bygga en stad på.
Gulligt och underhållande spel.


Jett Rocket

Det här var ett superkul 3D-plattform spel i samma stil som Banjo Kazooie eller Super Mario Sunshine. Gillar man något av dom spelen så känner man sig hemma med detta.
Ett stor plus var kamerakontrollen som var helt suverän, den funkar mycket bättre än vad det gör i många av dom stora kända spelen i samma genre. Spelkontrollen i det stora hela funkade riktigt bra.
Visst det är inget grafiskt mästerverk men jag kommer definitivt att spendera lite pengar på fullversionen av detta någon dag.


Bit Trip Beat

Enkelt förklarat... En variant av PONG i takt med blip blop musik.
Man ska fånga plupparna som kommer flygande mot dig och ju längre du kommer desto fortare går det och plupparna får olika rörelsemönster.
Det kommer även in massa andra mönster och färger på skärmen så tillslut så blir man helt snurrig och vet inte vad man ska titta på.
Ska jag vara helt ärlig så klarade jag inte demot.


Art Of Balance

Här snackar vi avkoppling.
Ett pusselspel som går ut på att stapla ett antal olika former på varandra utan att dom välter och trillar i vattnet.
Allting sköts med enbart Wiimoten, så det är bara att luta sig tillbaka i soffan och stapla på.
Var bara stadig på handen.
Perfekt efter en stressig dag på jobbet.


//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar