fredag 18 februari 2011

My name is Bond.....James Bond

Okej jag vet att jag skulle köra genom lite andra spel innan jag gav mig på detta.
Men det såg ju så himla roligt ut så jag kunde inte hålla mig.
Och det var faktiskt riktigt kul.
Jag kan inte påstå att jag har jätte mycket erfarenhet av fps-spel, jag måste till och med erkänna att jag inte ens har spelat föregångaren till detta spelet. Alltså N64 versionen som fick toppbetyg när det begav sig.
Men jag vågar ändå påstå att detta är ett riktigt bra spel i denna genren.
Kontrollen sitter som den ska, i alla fall med Remote & Nunchuck läget. Hur det funkar med Classic Controller vet jag inte ännu. Men eftersom det medföljde en snygg guldfärgad sådan ihop med spelet så borde det väl fungera med den också.

Ai:n på fienden var riktigt grym också, det var då rakt inga trädumma gubbar som stod och glodde när man sköt på dom. Utan man fick vara riktigt försiktig om man inte ska få dom att börja gapa efter hjälp och gör dom det så är det hopplöst att bli av med dom.
Det spelar ingen roll vart du gömmer dig så lyckas dom hitta dig.
Dom till och med skjuter sönder sakerna som du gömmer dig bakom om dom vet att du sitter där.
Nu är jag riktig nybörjare på såna här spel, men jag tyckte att svårighetsgraden var ganska hög.
Jag körde på det allra lättaste, men det fanns ett par ställen där jag fastnade och fick ser blodet rinna över tv-skärmen ett antal gånger innan jag lyckades komma vidare.
Så hur det ska gå på dom lite högre svårighetsgraderna vågar jag knappt tänka på.

I övrigt så följer spelet filmens handling i stort sett rakt av, fast alla karaktärerna har bytt utseende. Det känns lite lustigt när man har en bild av hur dom såg ut i filmen och så ser dom helt annorlunda ut här.
Grafiskt sett, nja inget mästerverk men man ser ju vad allting föreställer och det flyter på riktigt bra.
Det enda som jag jag kan komma på jag tyckte var riktigt jobbigt var dom tröga laddningstiderna mellan banorna. Extra irriterande var det på dom ställena där man körde fast och dog ett par gånger och var tvungen att se den dryga laddningsskärmen varje gång innan man fick börja om igen.

Men i det stora hela så tyckte jag det var riktigt kul att få leka lite agent och smyga sig på soldater.
Helt klart kommer detta att få fler genomspelningar och jag ska även testa på online-läget och se om det kan vara nåt att ha.


//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar