lördag 5 mars 2011

Retro kväll

Ikväll har jag suttit med ett stycke nostalgi i handen.
En fyrkantig handkontroll med två röda knappar och ett styrkors.
Japp det har varit 8-bit för hela slanten.
Jag satt och läste att killarna i podcasten Retroresan ska göra ett program där dom spelar Kid Icarus till NES.
Då kände jag att det måste ju jag också plocka fram och spela, det var ju åratal sedan jag styrde den lilla ängel-krigaren med sin pilbåge.
Jag minns alla lustiga lösenord man slog in som liten för att komma till sista banan med oändligt med hälsa.
Men ikväll så körde jag spelet fair and square från början till slut.
Att börja som relativt svag längst ner i Angelland och jobba sig uppåt och bli starkare för att slutligen få på sig en glänsande rustning och en sköld så man kan ta sig an Medusa som har fängslat gudinnan Palutena.

Vilka minnen som kom fram, jag kände mig som barn på nytt =)


//RattPack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar